Claims

Claimproces van Allianz

Wat moet je doen om een claim in te dienen?

Stuur een kopie van de beslissing van het UWV naar Allianz. Als je dit per mail doet, zorg dan dat je alle pagina's van de beschikking inscant en deze samen als 1 pdf bestand verstuurt. Vermeld ook duidelijk bij welk onderdeel van jouw werkgever je in dienst bent als er meerdere onderdelen zijn.

Klik hier voor de contactgegevens van de verzekeraar.

Als de claim is ingediend, ontvang je van Allianz een brief met daarin de strekking van de verzekering en de contactgegevens van de medewerker die jouw dossier behandelt, zodat je eventueel contact kunt opnemen. Allianz beoordeelt of je recht hebt* op een uitkering vanuit de collectieve inkomensverzekering. Als de verzekering tot uitkering komt stuurt Allianz je nogmaals een brief, met een uitleg van de berekening van de uitkering en van welke gegevens is uitgegaan. Als je inderdaad een uitkering ontvangt,  blijft  Allianz je periodiek volgen. Allianz beoordeelt of jouw recht* op een aanvullende uitkering blijft bestaan. Soms wordt er om aanvullende gegevens gevraagd.

Als je vragen hebt over het indienen van de claim kun je deze stellen aan de helpdesk.

Ziek uit dienst voordat je 42 weken ziek bent? 
Als je uit dienst gaat voordat je 42 weken ziek bent, dan is het jouw eigen verantwoordelijkheid om je na 42 weken ziek te melden bij Allianz. Dit doet je ex-werkgever dan niet voor jou. Dat geldt ook voor het melden van eventueel herstel. Als je pas uit dienst gaat nadat je 42 weken ziek bent, dan heeft jouw ex-werkgever al gezorgd voor ziekmelding bij Allianz. Meld je telefonisch of schriftelijk bij Allianz. Klik hier voor de contactgegevens van de verzekeraar.

*Hier wordt aangegeven mogelijk recht op uitkering, omdat de daadwerkelijke beoordeling altijd bij de verzekeraar ligt.


Lightbox Image