Claims

Claimproces via werkgever

Zolang je in dienst bent zorgt Fluvium dat de eerste beslissing* naar Loyalis wordt gezonden ter beoordeling van een eventuele claim.

Loyalis zal jou informeren over de uitkomst van een claim beoordeling. Mocht je vragen hebben over de beoordeling van een claim of willen informeren naar de status van jouw claim dan kun je contact opnemen met Loyalis. Klik hier voor de contactgegevens van de verzekeraar. Vermeld bij contact duidelijk dat het om een collectieve inkomensverzekering gaat en bij welk onderdeel van jouw werkgever je in dienst bent als er meerdere onderdelen zijn.

Als je een uitkering vanuit de verzekering ontvangt, blijft Loyalis je periodiek volgen. Loyalis beoordeelt of jouw recht op een aanvullende uitkering blijft bestaan. Soms wordt er om aanvullende gegevens gevraagd.

Eventuele vervolg beslissingen vanuit het UWV worden niet door Fluvium gedeeld met Loyalis. Deze dien je zelf aan te leveren bij Loyalis. Klik hier voor de contactgegevens van de verzekeraar.

Mocht je nog vragen hebben die niet over de beoordeling van een dossier gaan, dan kun je deze stellen aan de helpdesk.

Ziek uit dienst voordat je 42 weken ziek bent? 
Als je uit dienst gaat voordat je 42 weken ziek bent, dan is het jouw eigen verantwoordelijkheid om je na 42 weken ziek te melden bij Loyalis. Dit doet je ex-werkgever dan niet voor jou. Dat geldt ook voor het melden van eventueel herstel. Als je pas uit dienst gaat nadat je 42 weken ziek bent, dan heeft jouw ex-werkgever al gezorgd voor ziekmelding bij Loyalis. Meld je telefonisch of schriftelijk bij de Loyalis. Klik hier voor de contactgegevens van de verzekeraar.

* Let op: Als de eerste beslissing van het UWV een loondoorbetaling betreft of als er sprake is van een afwijzing is het mogelijk dat Loyalis geen contact opneemt met jou. Dit komt doordat niet alle verzekeraars dit zien als een claim. Het is belangrijk dat je dan zelf contact opneemt op het moment dat er een nieuwe beslissing vanuit het UWV is gekomen. 


Lightbox Image