Claims

Claimproces van Loyalis

Als jouw (ex)werkgever je rond de 42e week ziek heeft gemeld bij Loyalis, ontvang je een brief van Loyalis. In deze brief staat onder meer hoe je contact kunt opnemen met Loyalis. Heb je deze brief niet ontvangen of wil je graag eerder  contact  met Loyalis, neem dan contact op met Loyalis.

Klik hier voor de contactgegevens van de verzekeraar.

Loyalis heeft voor de medewerkers van haar klanten de mogelijkheid om een persoonlijk account te activeren. Dit heet MijnLoyalis. Hierop kan je jouw gegevens inzien en wijzigen. Klik hier om MijnLoyalis te activeren.

Wat moet je doen om een claim in te dienen?

Stuur een kopie van de beslissing van het UWV naar Loyalis. Vermeld ook duidelijk bij welk onderdeel van jouw werkgever je in dienst bent als er meerdere onderdelen zijn. Klik hier voor de contactgegevens van de verzekeraar.

Loyalis beoordeelt of je recht hebt* op een uitkering vanuit de collectieve inkomensverzekering. Als je inderdaad een uitkering ontvangt,  blijft Loyalis je periodiek volgen. Loyalis beoordeelt of jouw recht* op een aanvullende uitkering blijft bestaan. Soms wordt er om aanvullende gegevens gevraagd.

Als je vragen hebt over het indienen van de claim kun je deze stellen aan de helpdesk.

Ziek uit dienst voordat je 42 weken ziek bent? 
Als je uit dienst gaat voordat je 42 weken ziek bent, dan is het jouw eigen verantwoordelijkheid om je na 42 weken ziek te melden bij Loyalis. Dit doet je ex-werkgever dan niet voor jou. Dat geldt ook voor het melden van eventueel herstel. Als je pas uit dienst gaat nadat je 42 weken ziek bent, dan heeft jouw ex-werkgever al gezorgd voor ziekmelding bij Loyalis. Meld je telefonisch of schriftelijk bij de Loyalis. Klik hier voor de contactgegevens van de verzekeraar.

*Hier wordt aangegeven mogelijk recht op uitkering, omdat de daadwerkelijke beoordeling altijd bij de verzekeraar ligt.


Lightbox Image